FAQ's bedrijfsfitness

Heb je een brandende vraag? Geen nood! We hebben de meest voorkomende vragen voor je verzameld. Een wijziging doorgeven doe je heel eenvoudig via jouw MijnBFNL account

Voor vragen over Workit ga je naar FAQ's Workit.

Inschrijven

Hoe schrijf ik mij in voor een bedrijfsfitnessabonnement?
Inschrijven voor bedrijfsfitness is heel eenvoudig. Lees de informatie over de bedrijfsfitnessregeling goed door. Kies jouw sportlocatie of sportaanbieder (stap 1), kies jouw abonnementsvorm (stap 2), check jouw gegevens (stap 3) en wacht de bevestiging af (stap 4). Lees meer over ‘inschrijven voor bedrijfsfitness’.
Hoe gaat de verrekening van een abonnement?
Met jouw werkgever is afgestemd hoe de verrekening van een abonnement verloopt. Dit kan bijvoorbeeld via de werkgever lopen (inhouding brutoloon of nettoloon), via een automatische incasso of een combinatie van beide. In het geval van een automatische incasso laat je bij jouw inschrijving jouw IBAN gegevens achter. Hiermee machtig je Bedrijfsfitness Nederland om de kosten voor het (half)jaarabonnement in termijnen af te schrijven van jouw rekening. De afschrijving vindt plaats rond de 28e van de maand. Op de ‘Zo werkt het’ pagina onder ‘Over de verrekening’ lees je welke manier van verrekenen op jou van toepassing is. 
Wat is de looptijd van een abonnement?
Bedrijfsfitnessabonnementen hebben altijd een looptijd van 6 of 12 maanden. De eerste periode is een contract-vast-periode. Na de periode wordt jouw abonnement automatisch verlengd en omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn is dan één abonnementsmaand. Abonnementen met een langere duur dan 12 maanden komen niet in aanmerking voor bedrijfsfitness, omdat je jaarlijks jouw arbeidsvoorwaarden moet kunnen herzien.
Kan ik ook een gezinsabonnement afsluiten?
Nee, dat is via bedrijfsfitness niet mogelijk. De abonnementen zijn persoonsgebonden, voor jou als medewerker van de deelnemende organisatie.
Ik heb al vooruitbetaald aan mijn sportschool, krijg ik mijn geld terug als ik overstap naar bedrijfsfitness?
Ja, op het moment dat de sportlocatie jouw bedrijfsfitness inschrijving heeft verwerkt, ontvang je hetgeen je privé hebt betaald weer terug van de sportschool.
Mijn sportlocatie heeft een actietarief, kan ik dat meenemen als ik overstap?
Particulieren kortingen en/of acties komen te vervallen wanneer je een bedrijfsfitnessabonnement afsluit. Maar met tussenkomst van jouw werkgever profiteer je altijd van een fikse én doorlopende korting! In de meeste gevallen is deze korting zelfs hoger.
Wat zijn de tarieven voor bedrijfsfitness?
Wij hanteren de reguliere tarieven van de aangesloten sportscholen. Dus het tarief dat je normaal gesproken ook aan de balie zou betalen voor het gekozen abonnement. Via bedrijfsfitness gaat de korting van jouw werkgever hier nog vanaf!
Uit welke sportlocaties kan ik kiezen?
Je kan kiezen uit ruim 4.000 sportlocaties! Denk bijvoorbeeld aan (fysio)fitness, crossfit, zwemmen, yoga, small group training, personal training en meer! Alle aangesloten locaties bekijk je hier. Zit jouw locatie er toch niet tussen ondanks het grote netwerk? Laat het ons dan weten via 0513 63 31 11 of .
Ik heb al een privé abonnement, wat nu?
Maak gebruik van onze handige overstapservice. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, dan kan je bij jouw inschrijving aangeven dat je al een privé abonnement hebt. Wij stemmen dan jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen. Onze bedrijfsfitnessabonnementen hebben een looptijd van 6 of 12 maanden.

Opzeggen

Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn abonnement?
Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitnessabonnement niet worden voortgezet. Je dient uitdiensttreding dan ook aan Bedrijfsfitness Nederland door te geven via jouw MijnBFNL account. Wij beëindigen het abonnement vervolgens per eerstvolgende mogelijkheid.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
De opzegtermijn is 1 abonnementsmaand. De eerste abonnementsperiode is een contract-vast-periode. Je kan dan niet tussentijds opzeggen. Je mag zelf kiezen of je voor een halfjaar of voor een jaar contract-vast wilt. Wordt jouw abonnement daarna verlengd, dan wordt het abonnement omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dan is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met 1 abonnementsmaand opzegtermijn.
Ik heb opgezegd bij mijn sportlocatie, is mijn abonnement nu beëindigd?
Nee, een opzegging dien je altijd door te geven aan Bedrijfsfitness Nederland via jouw MijnBFNL account. Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Ik ga verhuizen, kan ik mijn abonnement tussentijds stopzetten?
Dat kan in sommige gevallen. Is je vaste looptijd al verstreken en is je sportabonnement verlengd naar onbepaalde tijd? Dan kan jouw abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn. Zit je nog je contract-vast-periode van 6 of 12 maanden? Dan kan je abonnement alleen tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn wanneer je meer dan 15 kilometer van je sportlocatie vandaan gaat wonen. Maakt jouw sportlocatie deel uit van een keten? Houd er dan rekening mee dat deze afstand geldt voor de afstand van jouw nieuwe woonadres tot de dichtstbijzijnde locatie.

Een opzegging geef je aan ons door via jouw MijnBFNL account. Stuur een bewijs mee van je nieuwe woonadres. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw abonnement.
Bij wie zeg ik mijn abonnement op?
Een opzegging geef je door aan Bedrijfsfitness Nederland, via jouw MijnBFNL account. Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn opzegging?
 Als je jouw abonnement opzegt via MijnBFNL, krijg je binnen 15 minuten een bevestiging van de opzegging via e-mail.

Wijzigen

Kan ik mijn abonnement wijzigen van 1x per week naar onbeperkt?
Ja, een upgrade van intensiteit kunnen wij op ieder moment voor je verwerken. Bijvoorbeeld als je van 1x per week naar of onbeperkt wilt. Of van daluren naar 'gewone' uren. De wijziging wordt per eerst mogelijke datum verwerkt.

Wil je jouw abonnement downgraden? Dan kan dit alleen wanneer jouw abonnement een looptijd heeft voor onbepaalde tijd. Dus wanneer jouw contract-vast-periode is verstreken en het abonnement vervolgens is verlengd. Je kan jouw abonnement dan wijzigen met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn. Je ontvangt van de klantenservice een definitieve bevestiging wanneer de wijziging is verwerkt.
Ik heb een abonnement voor 6 maanden, kan ik overstappen naar 12 maanden?
Ja, dat kan. Je gaat dan wel weer een nieuwe contract-vast-periode aan en jouw werkgever zal de aanvraag opnieuw moeten beoordelen. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen (houd rekening met de opzeggingstermijn en de contractvoorwaarden) en je opnieuw inschrijven voor een abonnement van 12 maanden.
Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie?
Dat kan. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan en jouw huidige overeenkomst wordt beëindigd. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen via jouw MijnBFNL account. Houd rekening met de opzegtermijn en met jouw contractvoorwaarden. Vervolgens kan je een nieuw abonnement aanvragen. Jouw werkgever zal de aanvraag eerst opnieuw moeten beoordelen, je gaat namelijk een nieuwe contract-vast-periode aan.
Mijn bedrijfsfitnessabonnement loopt binnenkort af, moet ik mij opnieuw inschrijven?
Nee, dat is niet nodig. Jouw abonnement wordt automatisch verlengd. Na een eerste contract-vast-periode wordt jouw abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Jouw abonnement is dan tussentijds opzegbaar met één abonnementsmaand opzegtermijn. Jouw werkgever ontvangt opnieuw een factuur voor 6 of 12 maanden, afhankelijk van wat je in eerst instantie had gekozen. Zeg je tussentijds op? Dan volgt er een creditnota en wordt de verrekening met jouw salaris stopgezet.
Ik ga van werkgever veranderen; kan ik mijn abonnement meenemen?
Ga je aan de slag bij een andere werkgever of een ander onderdeel van je werkgever? Je kan je abonnement niet meenemen, maar je kan wel een nieuwe aanmelding doen als je nieuwe werkgever is aangesloten. 

Stap 1: Geeft je uitdienstmelding aan ons door via MijnBNL. Zit je abonnement nog in de vaste looptijd? Dan zeg je het abonnement op per einde van de vaste looptijd. Het is aan de werkgever hoe de maanden na de uitdiensttreding verrekend worden.

Stap 2: Aanmelden voor een bedrijfsfitnessabonnement via je nieuwe werkgever doe je via MijnFitnessplan. Je logt in met de code van jouw werkgever. Weet je niet zeker of jouw werkgever meedoet, of weet je de code niet? Doe de werkgevercheck op de inlogpagina! 

Opschorten

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Ja, dat kan in bepaalde gevallen. Namelijk bij zwangerschap, ziekte, zakelijk verblijf in het buitenland of letsel waarbij je langdurig (minimaal 1 maand) niet meer in staat bent om te sporten. Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk.

Een opschorting kan je aanvragen via jouw MijnBFNL account. Voeg hierbij een zwangerschapsverklaring of medische verklaring toe (bijvoorbeeld: verwijsbrief, opname afspraak, verklaring bedrijfsarts of fysiotherapeut). Je mag vertrouwelijke inhoud onleesbaar maken.

De opschorting bij zwangerschap bedraagt 16 weken en gaat in 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Vergeet niet een zwangerschapsverklaring bij te voegen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van je abonnement.

Na ontvangst van jouw opschortingsverzoek sturen wij je een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement. Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.
Wordt mijn betaling stopgezet bij opschorting?
Nee, in de meeste gevallen loopt de betaling via jouw werkgever gewoon door totdat er 6 of 12 maanden zijn verrekend. Omdat jouw einddatum wordt opgeschoven, ben je echter eerder klaar met verrekenen en loopt jouw abonnement nog even door (gelijk aan de opschortingsperiode). Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, wordt de verrekening voor de opvolgende abonnementsperiode gestart.

Staat je vraag er niet tussen, dan vind je onder Klantenservice onze contactgegevens.